مرکز مشاوره و پاسخگویی




به شادی خود نمره بدهید و میزان اش را بسنجید

چقدر از زندگی‌تان لذت می‌برید؟


شما خودتان را جزو آدم‌های شاد می‌دانید یا غمگین؟ صبح‌ها که از خواب برمی‌خیزید سرحال و بانشاط هستید یا خسته و بی‌حوصله؟ اهل بگو و بخند هستید یا در لاک خودتان فرو رفته‌اید؟ در درونتان از زندگی‌تان راضی هستید و احساس شادی و رضایت می‌کنید یا برعکس حال و حوصله هیچ کاری را ندارید و فقط برای رفع تکلیف و با دلی ناخوش به کارهای روزمره می‌پردازید؟ پاسختان به این پرسش‌ها هر چه هست به شما توصیه می‌کنیم، برای اینکه بهتر خودتان را بشناسید و بدانید جزو کدام گروه از آدم‌ها هستید آزمون زیر را انجام دهید. این آزمون فقط چند دقیقه از وقت شما را می‌گیرد اما اگر صادقانه به سوال‌ها جواب بدهید، به شما کمک می‌کند که خودتان را بهتر بشناسید و در صورتی که براساس این آزمون، در گروه آدم‌های شاد محسوب نمی‌شوید بهتر است هر چه زودتر تغییری در زندگی‌تان ایجاد کنید، تغییری که بتواند شما را به سمت شادی بیشتر سوق بدهد و حس خوب زندگی را در شما افزایش بدهد چراکه زندگی کوتاه‌تر از آن است که آن را با غم و افسوس و آه و ناله سپری کنید. 


به هر سوال به صورت زیر امتیاز دهید:


اصلا: صفر امتیاز 


بسیار کم: یک امتیاز


کم: 3 امتیاز


تا حدی:4 امتیاز


زیاد: 5 امتیاز


بسیار زیاد: 6 امتیاز


سوالات:


1) چقدر برای خودتان و دیگران مهم هستید؟


2) چقدر احساس باارزش بودن دارید؟


3) چقدر احساسات خوب و امیدوارکننده دارید؟


4) چقدر احساس می‌کنید کارها بدون شما انجام نمی‌شوند؟


5) چقدر در زندگی‌تان دنبال اهداف مشخص و دست‌یافتنی هستید؟


6) به نظر خودتان چقدر آدم قابل‌احترامی هستید؟


7) چقدر فکر می‌کنید امکان رسیدن به اهدافتان در زندگی زیاد است؟


8) چقدر فکر می‌کنید قدرت تفکر شما روی بهبود زندگی‌تان تاثیر دارد؟


9) چقدر خودتان را دوست دارید؟


 تفسیر آزمون


 در پایان امتیاز‌ها را با هم جمع کنید و اگر....


امتیاز صفر تا 6: واقعا زندگی ارزش اینقدر غم و ناراحتی را دارد؟ اگر با ما موافقید که زندگی کوتاه‌تر است از آن است که آن را در غم و اندوه بگذرانید، بهتر است در اولین فرصت به مشاور مراجعه کنید و روش زندگی‌تان را تغییر دهید.


امتیاز 7 تا 13: شما دچار یأس و ناامیدی هستید، تا سلامتتان به خطر نیفتاده فکری به حال خودتان بکنید.


امتیاز 14 تا 21: شما بین غم و شادی در نوسان هستید. اگر می‌خواهید در زمره افراد شاد قرار بگیرید، باید از مسائل پیش پا افتاده چشم‌پوشی کنید و موانع را کنار بزنید. از داشته‌های خود لذت ببرید و با دوستان و خانواده بیشتر وقت بگذرانید. 


امتیاز22تا 31: بیشتر افراد در این سطح از شادی و رضایت در زندگی قرار دارند. کسانی که در این سطح از رضایت قرار دارند، معمولا از نوعی ترس برای تصمیم‌گیری و انجام دادن کارهایشان رنج می‌برند و همین ترس، اجازه شاد بودن را به آنها نمی‌دهد بنابراین اگر می‌خواهید شاد و بانشاط زندگی کنید، بهتر است از پیله ترس بیرون بیایید و قدرت خطرپذیری‌تان را بالا ببرید. همین امروز برای این کار تصمیم بگیرید چراکه فردا دیر است.


امتیاز32تا 41: شما معمولا آدم شادی هستید اما گاهی هم از دست زمین و زمان شکایت دارید. بهتر است همیشه این نکته را به خاطر بسپارید که زندگی، بالا و پایین دارد و اگر بتوانید کمی خودتان را با شرایط زمانه، وفق بدهید، همیشه آدم شادی خواهید بود.


امتیاز42تا 48: شما بیشتر وقت‌ها، آدم خیلی شادی هستید و دیگران هم به خاطر همین روحیه شادتان، شما را دوست دارند اما گاهی اوقات کار خیلی زیاد باعث خستگی و از کوره دررفتن شما می‌شود. بهتر است که وقتی خسته هستید، به جای بودن در جمع خانواده یا دوستان، به پارک بروید و کمی قدم بزنید یا حتی یک ساعت بخوابید!


امتیاز 49 تا 54: تبریک! شما جزو شادترین افراد روی کره زمین هستید که هیچ چیزی نمی‌تواند شادی و خوشی شما را خراب کند. شما اعتماد به‌نفس بالایی دارید و باید از این بابت به خودتان ببالید! بودنتان در جمع‌های دوستانه یا خانوادگی به معنای قرارداشتن یک بمب خنده میان آنهاست و به همین دلیل دیگران از صمیم قلب عاشق شما و روحیه شادتان هستند.


کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

۹۴/۱۰/۱۲
آنوشا نیکوبخت

تست های روانشناسی

خنده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی