مرکز مشاوره و پاسخگویی




تاثیرات اعتیاد آور مخدرهای شنیداری

این نسل جدید از مخدرها که به صورت شنیداری هستند موجب ایجاد توهم و خیالپردازی و خوشحالی کاذب از طریق شنیدن موسیقی های مختلف می شوند!

مخدرهای شنیداری که این روزها با نام Digital drag ها شناخته می‌شوند در کشور‌های غربی و عربی مشکلاتی را بوجود آورده است.

دکتر صفاتیان، رئیس کار گروه کاهش تقاضا در کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: مخدرهای شنیداری نام فرکانس‌های توهم‌زایی است که به راحتی از فضای مجازی قابل دریافت کردن هستند و همین موضوع دلیل بر نگرانی‌ها است.

فرکانس‌ها متخصص بالا بردن دوپامین مغز

از سال 88 این موضوع در ایران مطرح شد، اما اطلاعات چندان زیادی درباره آن در اختیار نداشتیم، اما نکته قابل توجه این است که این مخدرها فرکانس‌هایی هستند که می‌توانند میزان دوپامین مغز را افزایش داده و موجب خوشحالی کاذب شوند.

وقتی مغز شرطی شود

عادت به مصرف و استفاده از هر چیزی اعتیاد به آن را به دنبال خواهد داشت.

دکتر صفاتیان، در این باره گفت: گوش کردن طولانی مدت به این فایل‌های صوتی اعتیاد به همراه می‌آورد. تا بجایی که مجبور می‌شود هر نوع فعالیت اجتماعی را همراه با گوش کردن به این فایل‌های صوتی انجام دهد زیرا به مرور ترشح دوپامین در مغز وابسته به شنیدن این فرکانس‌ها می شود و در موارد عادی مغز دیگر قادر به ترشح دوپامین نیست.

ساقی بدون پول و مفت!!

این روزها بسیاری از فایل‌های صوتی از اینترنت به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار می‌گیرد و فضای مجازی را تبدیل به یک ساقی بدون پول و مفت کرده است.

دکتر صفاتیان، در این باره گفت: هنوز در مرحله‌ای نیستیم که نسبت به شیوع این مواد هشدار دهیم، اما بسیاری از سایت‌های اینترنتی که اقدام به فروش و حتی تحویل رایگان این موزیک‌ها برای مخاطبانشان می‌کنند که باعث ترویج هر چه زودتر این مخدرها می‌شوند و راحت‌تر در اختیار عموم قرار می‌گیرند.

خواب، رویای ساختگی برخی از آهنگ‌ها

برخی از موسیقی‌ها با تاثیر بر قسمت خواب مغز می‌توانند فرد را به حالت خواب عمیق و البته خطرناک ببرند.

کوروس قره‌آزلو، متخصص مغز و اعصاب در این باره گفت: این مخدرها از این لحاظ مضر‌تر و خطرناک‌تر هستند که والدین بدون اطلاع از همه جا تصور می‌کنند جوان خانواده در حال گوش دادن به موسیقی است در حالیکه او دقیقاً در حال دریافت مخدر از طریق گوش دادن به موسیقی‌های خاص است. برخی از این موسیقی‌ها هم با تاثیر بر قسمت خواب مغز، فرد را به حالت خواب موقت تا عمیق و البته خطرناک می‌برد.


آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/modiravan


کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

۹۵/۰۱/۱۴
آنوشا نیکوبخت

اعتیاد

موسیقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی