مرکز مشاوره و پاسخگویی

۰۴ تیر ۹۶ ، ۱۹:۴۲

روش های نوین ارائه ی املا




روش های نوین ارائه ی املا...

-1- استفاده از کارت لغات جدید:

شکل لغات جدید درس را بر روی کارت هایی بنویسید و بعد آن ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهید. بعد کارت ها را جمع کنید و املا را بگویید.

2- استفاده از کارت لغات اشتباه:

دانش آموزان اشتباهات قبلی خود را جمع آوری کنند و بر روی کارت های بزرگ و خوانا بنویسند و قبل از گفتن املا آن ها را بررسی کنند تا دوباره غلط ننویسند. بعد از بررسی ، املا را به او بگویید.


3- استفاده از کارت لغات اشتباه و صحیح:

کلماتی را که مشکل است و یا کودکان در املای آن اشکال دارند ، به صورت صحیح وغلط بر روی چند کارت مثلاً به تعداد 15عدد بنویسید و آنها را در اختیار دانش آموز قرار دهید و به او بگویید صحیح و غلط ها را از هم جدا کند. این کار باعث تقویت حافظه و تمرکز او خواهد شد.


4- پیدا کردن کلمات جدید درس:

روزنامه و یا مجله ای را در اختیار او قرار دهید و از او بخواهید لغات مشکل و یا کلماتی را که اغلب اشتباه می نویسد از روی مجله یا روزنامه پیدا کند و آن را ببرد و در پوشه کارش بچسباند این روش باعث افزایش قوه تمرکز و دقت او خواهد شد و با بریدن و چسباندن کاغذها هماهنگی بین چشم و دست او تقویت می شود.


5- پیدا کردن کلماتی که حروف هم صدا دارند:

یکی از اشکال های بچه ها در حروف هم صدا مثل (ض- ظ- ز- ذ) است. این حروف در زبان فارسی مخرج یکسان دارند. برای یادگیری این کلمات چاره ای جز تکرار و تمرین نیست. برای این کار می توان از روش جست و جو در میان متن ها و استخراج این کلمات استفاده کرد.


6- پیدا کردن هم خانواده کلمات:

دانش آموزانمان می توانند هم خانواده یا مخالف و یا هم معنی کلماتی را که غلط نوشته اند را از روزنامه پیدا کنند و در پایین املای خود بچسبانند.


7- املای بدون نقطه و علامت:

یک متن املا تهیه کنیم و در آن از نقطه و علامت استفاده نکنیم. متن را در اختیار شان بگذاریم و از او بخواهیم هر جا که لازم است نقطه و علامت بگذارد. این کار باعث تقویت حافظه و بالا بردن قدرت تمرکز می شود.


آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.


۹۶/۰۴/۰۴
آنوشا نیکوبخت

والدین

کودک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی