مرکز مشاوره و پاسخگویی

۲۸ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۳۵

اثرات جسمانی استرس

 

 

 

اثرات جسمانی استرس

استرس با مکانیزم های جسمانی پیچیده و مهمی همراه است. استرس های طولانی می توانند باعث بیماری های  جسمی و روانی متعدد شوند.

واکنش های جسمانی که در مقابل استرس صورت می گیرد ، برای آن است که فرد آماده شود یا در مقابل خطری که او را تهدید می کند مبارزه کند و از خطر بگریزد. استر س یا فشارروانی مانند زنجیری است که تحت فشار قرار می گیرد و از دو طرف کشیده می شود.ابتدا حلقه های  زنجیر مقاومت می کنند ولی اگر فشار ادامه داشته باشد ،ضعیف ترین حلقه زنجیر می شکند و زنجیر پاره می شود . همین فرایند در بدن انسان صورت می گیرد. تحت استرس مزمن و طولانی مدت ،یکی  از اندم ها  ودستگاههای بدن که ضعیف تر از بقیه است ،دچار اسیب شده  بیماری شروع می شود.

 

به همین دلیل فرد ممکن است بر اثر استرس مزمن به یکی از  بیماری های قلبی ،گوارشی، پوست ،تنفسی مبتلا شود . به بیماریهایی که در اثر استرس ایجاد می شود ،بیماریهای روان تنی یا جسمانی شکل می گو یند ؛ یعنی  ریشه جسمانی - روانی دارند مانند ؛ زخم  معده، زخم اثنی عشر ، آسم، میگرن، مثانه تحریک کننده ، بیماریهای قلبی  فشار خون بالا  ، جوش های صورت ،اگزما ،کهیر و درد های مختلف مانند کمر درد ها.

 

 تحقیقات نشان داده است که  استرس های مزمن  با سرطان ها ارتباط مستقیم دارند.

برای مصون ماندن از این بیماریها حرص جوش نخورید ،به مسافرت بروید، پیاده روی کنید ،مطالعه کنید و با  تفریحات سالم وکم کردن  کارهای استرس زا آرامش بیشتری در زندگی تان ایجاد کنید.

 


 


آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod

 

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

۹۸/۰۵/۲۸
آنوشا نیکوبخت

اختلالات

استرس

روانشناسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی