مرکز مشاوره و پاسخگویی

۰۱ خرداد ۹۹ ، ۱۵:۵۹

خیال پردازی جنسی

 

 

 

آیا خیال پردازی جنسی یک اختلال یا ناهنجاری محسوب می شود؟

به طور کلی خیال‌پردازی و رویاهای هر کس از امیال و آرزوهایش ناشی می‌شود. یعنی اول میل جنسی ایجاد می‌شود و پس از آن خیال‌پردازی جنسی به جهت ارضا آن شکل می‌گیرد.

بنابراین باید انتظار داشت که هر فردی به طور طبیعی در دوره نوجوانی به واسطه ایجاد میل جنسی، شروع به تصور داستان‌ها و خیال‌پردازی‌های جنسی کند.
سن فرد، سابقه رابطه جنسی، استفاده از
فیلم‌های هرزه‌نگاری (پورنوگرافی) و قدرت تخیل فرد همگی بر روی میزان، شدت و نوع خیال‌پردازی‌های جنسی تاثیرگذار است.


@psychomod

این که محتوای این تخیلات چه باشد به تحریکات قبلی مانند رابطه جنسی قبلی و تماشای فیلم‌های پورنو بستگی دارد. برخی نیز به تصور روابطی می‌پردازند که در جهان واقعی امکان‌پذیر نباشد.
برای مثال برای فردی که تمایلات آزارخواهی/آزاردهی جنسی دارد و همسرش در این تمایلات با او همراهی نمی‌کند ممکن است این میل خود را با خیال‌پردازی ارضا کند.
 
فردی که خواهش‌ها و تمایلات جنسیش را نمی‌تواند در رابطه جنسی ارضا کند و به خیال‌پردازی جنسی رو می‌آورد؛ باید رابطه جنسی خود را اصلاح کند. یا اگر فردی به واسطه تماشای فیلم‌های پورنوگرافی به تصورات جنسی غیرمعمولی می‌پردازد در تماشای این نوع فیلم‌ها باید تجدید نظر کند.
در غیر این صورت اگر خیال‌پردازی‌های جنسی ماهیت غیرطبیعی نگرفته و به صورت وسواسی در نیامده چندان نگران‌کننده نیست.
در حالت دیگر وجود خیال‌پردازی‌های جنسی شکل وسواسی به خود می‌گیرد. به این معنا که فرد برای آرام کردن نگرانی‌ها و افکار مزاحم خود مجبور به خیال‌پردازی جنسی همراه یا بدون خودارضایی می‌شود. پس از انجام این خیال‌پردازی‌ها شخص احساس گناه کرده و دچار تنش می‌شود؛
اما به خاطر حالت وسواسی دوباره دست به خیال‌پردازی می‌زند و این دور باطل ادامه پیدا می‌کند. در این موقعیت‌ها تصورات جنسی خود را به عنوان نوعی وسواس یا اعتیاد جنسی نشان می‌دهد که نیاز به درمان ویژه خود دارد.

 


آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod

 

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

۹۹/۰۳/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی