مرکز مشاوره و پاسخگویی




پرهیز از روابط جنسی در نوجوانان:

پرهیز به مفهوم اجتناب از هرگونه رابطه‌ی جنسی است که می‌تواند به حامله شدن یا انتقال عفونتهای جنسی منجر شود.

سالم‌ترین و امن‌ترین روش برای لذت بردن از آمیزش جنسی این است که فرد صبر کند تا واقعاً آمادگی آن را به دست آورد این آمادگی در یک رابطه‌ی متعهدانه و سالم به دست خواهد آمد. داشتن آمادگی واقعی یعنی داشتن اطلاعات کامل و در نظر گرفتن تمام ابعاد و پی‌آمدهای موضوع.

بچه‌ها هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشند و هرچه این دانش را زودتر بدست بیاورند بیشتر احتمالمی‌رود که در موقعیت‌های مشکل عاقلانه تصمیم بگیرند.

اگر می‌خواهید فرزندتان پرهیز را انتخاب کند، به آنها بیاموزید که چگونه بر خود مسلط باشد، چگونه از موقعیتهایی که خطرناک هستند اجتناب کند. چگونه در صورت لزوم کمک بخواهد و مهمتر این‌که احساس کند که خانه محل امن خانواده است و می‌تواند پاسخ پرسش‌های خود را در خانواده پیدا کند.

بیداری جنسی از حدود 13 سالگی آغاز می‌شود. جوانان بایدحداقل 6 ، 7 سال یعنی تا سنین 21 ، 22 سالگی بیداری جنسی را از طریق پرهیز و خودداری در خودشان نگه دارند و تبدیل به رفتار جنسی نکنند. به دلیل این که انرژی‌ای که تبدیل به رفتار جنسی می‌شود انرژی‌ای است که به شکل نابالغ تخلیه می‌شود و این یادگیری را به فرد می‌دهد که ارتباط با پارتنر (شریک جنسی ) فقط ، رابطه جنسی است.

  وقتی نوجوان طی  این 6،7 سال احساسات را پیدا می‌کند  ( با یک نگاه، یک تماس دست با یک رد و بدل کردن نامه یا رفتن به سفرهاو اردوهای مختلط ) بدین ترتیب نوجوان حالات احساسی ارتباطی را تجربه می‌کند. ولی منجر به رفتار جنسی نمی‌ کنند. سپس این تجارب درونی می‌شوند و این بلوغ عاطفی به انسان کمک می‌کند که به جای دَلِگی‌های جنسی به وفاداری در رابطه متعهد گردد. 

در راه این نوع آموزش خودداری باید چند نیرو به هم کمک کنند یکی خانواده دیگری آموزش و پرورش، رسانه‌ها .

بسیاری از کودکان آمیزش جنسی را با بزرگ شدن اشتباه می‌گیرند یا آن دو را باهم برابر می‌دانند. بعضی کودکان قبل از اینکه بلوغ عاطفی  و آمادگی جنسی مناسب پیدا کنند، به رفتار جنسی می‌پردازند تا ثابت کنند بزرگ شده‌اند.

والدین، در برابر بالا رفتن ترشح هورمون های جنسی که افزایش میل جنسی را به همراه دارد، باید به فرزند خود بگویند قبل از آن که به تمایلات جنسی خود تسلیم شده و وارد یک تعهد جنسی گردد، ابتدا باید تعهدات عاطفی خود را رشد داده و آن را با تمایلات جنسی هم سطح نماید.

بهترین روش برای حل مسائل جنسی این است که کودکان دانش لازم را داشته باشند و والدین و بچه‌ها بتوانند خیلی راحت درباره‌ی آن صحبت کنند.

جلوگیری از حاملگی:

هنگامی که با کودک 8 تا 12 ساله خود درباره‌ی بلوغ صحبت می‌کنید به راحتی می‌توانید موضوع جلوگیری را نیز مطرح سازید.

کودکان در این سن فکر می‌کنند که والدین فقط برای بچه‌دار شدن آمیزش می‌کنند و این تصور که آمیزش می‌تواند دلیل دیگری نیز داشته باشد برای آنها شوک ایجاد کرده و چندش‌آور است .

 کودک باید جدا از پدر و مادر بخوابد و آموزش ببیند که برای ورود به اتاق خواب والدین حتما اجاره گرفته و سر زده وارد  نشود . 

می‌توانید برای آنها اینگونه توضیح دهید:

جلوگیری یعنی مانع شدن از حاملگی هنگام آمیزش جنسی

وقتی همسران آمیزش می‌کنند ممکن است نخواهند بچه‌دار شوند و برای آن از روشهای مختلفی استفاده می‌کنند. (در همین حد، نیاز به توضیح بیشتری نیست)

به یاد داشته باشید والدین نباید جزئیات زندگی جنسی شخصی خود را با فرزندان در میان بگذارند. شما می‌توانید بدون خدشه‌دار شدن مرزهای خصوصی خود، به سؤالات آنها صادقانه پاسخ دهید.

به آنها بگویید: آمیزش جنسی رفتاری بزرگ سالانه است و دو فرد بزرگ سال که می‌خواهند با هم رابطه عاشقانه و متعهدانه تشکیل بدهند به زمان، پختگی و تعهد نسبت به خود و طرف دیگر نیاز دارند.


کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

۹۴/۱۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی