مرکز مشاوره و پاسخگویی




آیا خندیدن به  لاغری کمک می کند؟

از فواید دیگر خندیدن این است که سامانه ایمنی بدن را بهبود بخشیده و موجب دریافت سطح بالاتری از اکسیژن می شود. خنده همچنین، به دلیل ایجاد فعالیت فیزیکی، تمام بدن را تحت تاثیر قرار داده و عاملی برای سوختن کالری و کاهش وزن اضافی است.

بر اساس پژوهش های انجام شده، خنده از پیری زودرس هم جلوگیری می کند. بنابراین، دیدن فیلم ها یا خواندن کتاب های کمدی یا هر وسیله ای که سبب خندیدن شما در طول روز می شود، امری بسیار مفید برای حفظ سلامت است. همچنین افراد در هنگام خندیدن تنها به موضوع خنده دار فکر می کنند و به این شکل فکر خود را از سایر مسائل استرس زا دور نگه می دارند.

پژوهشگران آمریکایی معتقدند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خندیدن تمام عیار می تواند به اندازه کالری موجود در یک تکه شکلات متوسط را بسوزاند. خنده باعث ۲۰ درصد سوختن بیشتر کالری می شود و بر اساس محاسبه این دانشمندان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خندیدن در روز می تواند باعث سوزاندن ۵۰ کالری در روز و ۲ کیلوگرم کاهش وزن در سال شود.



آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod


کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

۹۶/۱۰/۲۷
آنوشا نیکوبخت

خنده

شادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی