مرکز مشاوره و پاسخگویی




یک نکته ساده در مدیریت کاربردی

بدون شرمندگی و با اشتیاق، اشتباهاتتان را بپذیرید 

یک اشتباه ، یک خطا ، یک کوتاهی ، یک تصور نادرست ، یک سوءتفاهم ، یک دسته گل به آب دادن ، یک لغزش ، یک تپق ، یک سوتی ، همه و همه فقط یک خطای سهوی هستند که اغلب مدیران ممکن است بطور ناخواسته ای مرتکب آنها شوند. بنابراین هنگامی که اشتباهی پیش می آید، آن را با صراحت و جرأت قبول کنید ، متوقف سازید و تصحیح کنید. 

مهم تر از همه اینکه آن را تکرار نکنید اما از آن نهراسید و پیوسته کوشش نکنید آن را رفع و رجوع کنید. 

یک اشتباه را نباید بیش از یکبار مرتکب شد. تکرار اشتباهات مشابه نشان دهندة عدم توجه به جزئیات، نگرش ضعیف و نیاز شدید فرد به بهسازی وضعیت خویش است. تمام اشتباهاتی که امکان دارد پیش آید قبلاً میلیون ها بار اتفاق افتاده است. ما متأسفانه همیشه از اشتباهات دیگران درس نمی گیریم.

البته یک مدیر کارآمد ، ریسک هایی را که منتج به اشتباهات می شود تشویق می کند. این امر رشد، خلاقیت و وفاداری را تعالی میبخشد. اعتراف به یک اشتباه به معنای شرمنده بودن نیست. 

مدیران کارآمد ، گرفتار بازی معذرت خواهی نمی شوند و عبارات خود را با جملاتی چون "متأسفم !" ، " مزاحمت من را ببخشید !" ، " خواهش می کنم بنده را عفو بفرمائید !" ، صحبت خود را شروع نمی کنند. به طور دائم بیان تأسف کردن یا معذرت خواستن، نشان دهندة عدم اعتماد به نفس و درخواست تائید است. درست همان گونه که مدیران عالی پیوسته از دیگران عذرخواهی نمی کنند به کارکنان هم اجازه نمی دهند ، بطور مستمر و تکراری از آنان عذرخواهی نمایند. قبول کردن اشتباه با معذرت خواهی مکرر متفاوت است . اولی ضروری و دومی ملال آور است. عذرخواهی توجیه پذیر، رفتار خوبی است، که با نگرش شرمندگی متفاوت است.



آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod


کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.


۹۷/۰۳/۱۴
آنوشا نیکوبخت

روانشناسی

مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی