مرکز مشاوره و پاسخگویی




۵۰ عبارتی که باید همیشه به فرزندان خود بگویید :

گاهی اوقات والدین نمی‌دانند که چطور باید احساسات‌شان را برای فرزندان‌شان بیان و از آنان حمایت کنند تا برای آنها الهام‌بخش باشند. تنها خوب بودن برای تربیت فرزندان کافی نیست، آنها باید بدانند که والدین‌شان به آنها عشق می‌ورزند، آنها را درک می‌کنند و برای‌شان احترام قائل هستند. در همین راستا یک روان‌شناس کودک لیستی از موارد حیاتی که باید به کودک گفته شود را آماده کرده است که به والدین کمک می‌کند تا بتوانند عمق عشق و احساس خود را به فرزندان‌شان نشان دهند و به آنها محبت کنند. چه چیزی از این مهم‌تر؟



✅ بیان نظرات و عقاید نسبت به فرزندان
 
 👈 من به تو اعتماد دارم
 👈 می‌دانم که راست می‌گویی
 👈 به تصمیم تو احترام می‌گذارم
 👈 کار آسانی نیست اما تو از پسِ آن بر می‌آیی
 👈 تو هر کاری را به بهترین نحو انجام می‌دهی
 👈 تو این موضوع را کاملا درک می‌کنی
 👈 چطور توانستی این کار را به این خوبی انجام بدهی؟
 👈 به من بگو چطور این کار را کردی تا من هم بتوانم به خوبی‌ِ تو این کار را انجام دهم
 👈 تو می‌توانی این کار را حتی بهتر از من انجام بدهی
 👈 در این مورد تو از من هم بهتری



✅ پشتیبانی و حمایت از فرزندان در انجام کارهای سخت

 👈 می‌‌فهمم که چقدر زحمت می‌کشی
 👈 می‌دانم که تو چطور تلاش می‌کنی
 👈 برای این کار خیلی زحمت کشیدی و نتیجه‌ی آن هم را دیدی
 👈 پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشتی
 👈 می‌دانم که وقت زیادی برای این کار گذاشتی
 👈 می‌توانم تصور کنم که برای رسیدن به این هدف چطور تلاش کردی
 👈 برای کسب چنین نتیجه‌ای باید خیلی تلاش کرده باشی
 👈 هر سعی و تلاشی نتیجه می‌دهد



✅ تشکر برای اوقاتی که با شما گذرانده‌اند

 👈 واقعا ازت ممنونم که با من همراه بودی
 👈 بی‌صبرانه منتظرم تا فردا با هم بازی کنیم
 👈 همراهی با تو در این کار خیلی لذت‌بخش است
 👈 من واقعا از بازی کردن با تو خوشحال می‌شوم
 👈 واقعا خوشحالم که امروز در خانه پیش من هستی
 👈 بودن با تو واقعا من را شاد و خوشحال می‌کند



✅ کمک به ارزیابی کارها

 👈 در این مورد چی فکر می‌کنی؟
 👈 تو باید به خودت افتخار کنی
 👈 به چه چیزی بیشتر از همه افتخار می‌کنی؟
 👈 نظرت در مورد این موضوع چیست؟
 👈 نظرت در مورد کار خودت چیست؟
 👈 به نتیجه‌ی کاری که انجام ‌می‌دهی فکر کرده‌ای؟
 👈 دوست داری این کار چطور پیش برود؟



✅ تشکر کردن از کمک آنها

 👈 از تو برای انجام دادن این کار ممنونم
 👈 واقعا خوشحالم که به من کمک کردی تا این کار را انجام دهم
 👈 تو واقعا به من کمک بزرگی کردی
 👈 ممنونم که درک می‌کنی
 👈 اگر تو نبودی واقعا نمی‌دانستم باید چیکار کنم
 👈 بدون کمک تو موفق نمی‌شدم
 👈 با کمک تو این کار را زودتر انجام دادم
 👈 خانه واقعا تمیز و مرتب شده ازت ممنونم



✅ توصیف چیزهایی که می‌بینید

 👈 اتاقت خیلی مرتب است
 👈 وای این فوق‌العاده است که خودت تختت را مرتب کردی
 👈 رنگ‌های خیلی زیبایی در این تصویر هست
 👈 من دیدم که تو خیلی سخت تلاش کردی
 👈 آفرین، من دیدم که چطور خودت میز را تمیز کردی



✅ بیان احساسات

 👈 بودن در کنار تو را واقعا دوست دارم
 👈 وقتی در خانه هستی واقعا خوشحالم
 👈 خیلی دوست دارم در تیم تو بازی کنم
 👈 دوست دارم نظرت را بدانم
 👈 واقعا از داشتن تو خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم
 👈 وقتی تو کنار من هستی و به من کمک می‌کنی واقعا خوشحال می‌شوم




آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod


کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.



۹۷/۰۶/۲۵
آنوشا نیکوبخت

تربیتی

والدین

کودک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی