مرکز مشاوره و پاسخگویی

۱۷ مرداد ۹۹ ، ۱۱:۳۰

آدم های سمی

 

 

 

آدمهای سمی

‌چه چیز باعث می شود افراد سمی در برخورد با دیگران  این گونه رفتار کنند؟

 انتقاد

انتقاد اگر با بیانی صمیمانه و با به کارگیری کلماتی محبت آمیز همراه باشد می تواند بسیار سازنده نیز باشد.
آیا انتقاد از شما فرد بهتری می سازد؟
آیا شما این انتقاد را به گوش جان می شنوید؟

اگر این طور باشد با شنیدن این انتقاد حس ناخوشایندی نسبت به گوینده‌ی آن پیدا نخواهید کرد و حتی شاید هم احترام بیشتری برای چنین فردی قائل شوید.

اصولاً انتقاد سازنده، به شکلی مثبت فرد را هدایت می کند و در آن از کلمات محترمانه و تشویق کننده استفاده می شود.

به عبارتی دیگر، بسیاری از افراد از شما انتقاد می کنند بدون اینکه حقیقتاً به شما اهمیت بدهند. آنها از شما انتقاد می کنند تنها برای اینکه شما را دوست ندارند یا به شما حسادت می کنند یا می خواهند حس خود بزرگ بینی را ارضا کنند یا از اینکه اشکالات شما را مطرح کنند لذت می برند.

هرکس که انگشت اشاره‌اش را به قصد انتقاد به سمت دیگران می‌گیرد باید اول نگاهی به خودش بیندازد؛ و در اصل زمانی که کسی انگشتش را به قصد انتقاد به سوی کسان دیگر می‌گیرد در همان زمان سه انگشت دیگرش رو به خودش قرار دارد. به همین دلیل بهتر است کسانی که اهل انتقادند دلایلشان را بازنگری کنند.

اگر فرد منتقد با خود صادق باشد، به احتمال زیاد رگه هایی از حسادت را در میان انگیزه های انتقاد خود خواهد یافت، و احتمالاً شما چیزی دارید که او آرزو می کند کاش شما آن را نداشتید.

@psychomod

چرا بعضی ها به این دلیل که شما زیبا یا موفق هستید از شما متنفرند؟

معمولاً افراد عقده‌های عاطفی خود را بر سر افراد زیبا خالی می کنند و این عقده ها به شکل تنفر یا خشم از فردی که زیباست بروز می کند.

در اغلب موارد بسیاری از کسانی که اعتماد به نفس کافی ندارند در برخورد با افراد موفق یا جذاب، احساس بسیار ناخوشایندی دارند.

کسانی هستند که با دیدن تغییرات مثبت در فردی دیگر احساس تهدید می کنند و اقدام به تخریب او می کنند، اما از سویی دیگر، کسانی هستند که تنها زمانی شما را دوست دارند که خوب به نظر می‌رسید و احساس خوبی نسبت به خود دارید.

 

منبع:لیلیان گلاس

 

 


آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod

 

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

 

۹۹/۰۵/۱۷
آنوشا نیکوبخت

تحقیر

رفتار

روانشناسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی