مرکز مشاوره و پاسخگویی

۰۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۷:۰۲

روابط عمیق

 

 

 

چرا اکثر جوانهای امروز وارد روابط عمیق نمی شوند و فوری میخواهند رابطه را تمام کنند؟

آدمهای ترسو وارد روابط عمیق نمی شوند چون می ترسند ناکارآمدی هایشان در رابطه مشخص شود و درگیر یک عالمه ماجرا بشوند و نتوانند مدیریت کنند.
در سینما ها و رسانه ها عشقی رو نمایش میدن که فاقد رنج هست اما در واقعیت هر رابطه یک رنج مقدس دارد.
اگر قصدتون از ازدواج و رابطه ، صرفا دریافت محبت ، آرامش، خوشبختی ، بقای نسل، تکامل و ... هست ازدواج نکنید. اگر خواستید با سایه ها و نیمه تاریک وجودتون آشنا بشوید قدم در این راه بگذارید.
رابطه های عمیق  نیمه تاریک وجودتون رو نشان می دهد، رابطه هایی که شما می پذیرید در آن رابطه بمانید نه رابطه های که کلید بیرون رفتن از رابطه دستتان باشد. رابطه هایی که
شما می ایستید و مسائلتان را حل می کنید. این روابط شما را رشد می دهد.

@psychomod

بزرگترین نبرد تاریخ بشر، رابطه زن و مرد است هیچ نبردی پر تنش تر، عمیق تر ، غنی تر، رشد دهنده تر و بنیادی تر از رابطه زن و مرد نیست. این رابطه جاییست که باید شهامت داشته باشی ، بپذیری یک جاهایی صادقانه ببازی و به همسرت بگی درسته این اشتباه در من هست، این روابط جاییست که نباید دنبال پیروز شدن باشی بلکه باید دنبال شناخته شدن باشی و به این درک و پذیرش برسی که واقعا چه کسی هستی و چگونه رفتار میکنی. میفهمی که مسئله تو کجاست؟ سهم تو در ایجاد تنش در رابطه کجاست؟
 یک یار بالغ کمک به بلوغ و رشد سطح رابطه و سطح فردی ما میکند. اما یک یار زخمی بله قربان گو به نگهداشتن زخمهای ما و بدوش کشیدن و نیشتر کردن زخمهایمان کمک میکند.
اگر سر موضوعاتی بحث و جدل می کنید و دوسال بعد به آن بحثها می خندید، نبردتان سالم است.
جنگ زناشویی نبرد زندگیست وهیچ وقت پایان نمی پذیرد تنها شکل نبرد کردن تغییر میکند . در هر بلوغی ، بلوغ دیگر پدید می آید و کم کم از هم  یاد میگیرید دو ماه سر یک موضوع جدل نکنید و مشکلاتتان را به مرور جوانمردانه تر حل می کنید. زمانی ازدواج کنید که شهامت این را داشته باشید که بپذیرید  چه رنجی را می خواهید بشناسید و آیا واقعا خواهان تعالی شخصیتی و روحی خود هستید یا خیر؟

 

 


آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod

 

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

۰۰/۰۲/۰۶
آنوشا نیکوبخت

رابطه

روانشناسی

همسرداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی