مرکز مشاوره و پاسخگویی

۲۲ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۴۱

رهایی از افکار اضطرابی




شش نکته برای رهایی از افکار اضطرابی:

اگرچه افکار اضطرابی شما پایه و اساس واقعی دارند ولی لزوما موثق و درست نیستند. علت یابی این افکار به ناپدید شدن (رهایی از آنها) کمک می کند.


 شما چه روش هایی برای ارام کردن افکار اضطرابی خود به کار می برید؟


شش روش برای علت یابی افکار اضطرابی:

1- اضطراب را شناسایی کنید,زمانی را بدون قضاوت کردن به افکار اضطرابی خود اختصاص دهید در واقع این خود شروعی برای شناسایی انهاست,به خصوص شناسایی ماهیت و علت آنها.


2- اضطراب خو د را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید.بخش های کوچک قابل کنترل و اداره کردن ،حالا تا جایی که می توانید سئوالات متعددی در مورد اضطراب خود از خودتان بپرسید.


3- مشخص کنید چه کاری می توان (در مورد اضطراب) انجام داد.با استفاده از روش بارش مغزی انواع افکار بکر و ناگهانی را که به ذهن می رسند , برای حل مشکل مورد بررسی قرار دهید.


4- مشخص کنید واقعا می خواهید در این مورد کاری انجام دهید.تصمیم شما برای رفع افکار اضطرابی هنوز بعنوان یک تصمیم و یا شکلی از اقدام و کنترل مشکل است نه لزوما اقدام عملی برای رفع آن.


5- تصمیم به اقدام یا عدم اقدام برای حل مشکل.هر دو تصمیم (اقدام یا عدم اقدام به رفع مشکل) خوب است زیرا این شناخت را در شما بوجود که چه می خواهید انجام دهید و در واقع به مصمم شدن شما در انجام یکسری اقدامات کمک خواهد کرد.


6- روی تصمیم خود بمانید.یکی از کارهای متداول اضطراب وادار کردن ما به حدس و گمان دوم است,موقعی که این مسئله رخ دهد بایستی به مرحله یک برگشت.(در واقع بررسی مجدد)


منبع:(Brain&Behavior Research Foundation(courtesy of Healthy place#anxiety

ترجمه متن: پروانه بهمنی


۹۴/۰۶/۲۲
آنوشا نیکوبخت

افکار

ذهن

روانشناسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی