مرکز مشاوره و پاسخگویی




داروی پیشگیری از خیانت در زندگی زناشویی چیست؟

جستجوی سریع همسرداری،آیین همسرداری ،ناگفته های مسایل زناشویی

آیین همسرداری,خیانت, خیانت در زندگی زناشویی, دلایل خیانت در زندگی زناشویی, خیانت زنان, دلایل خیانت زنان در زندگی زناشویی

اگر می خواهید قلب همسرتان را برای همیشه داشته باشید بایداز روش هایی استفاده کنید که روح و روان و جسمش در اختیار شما باشد. طوری او را بشناسید و با او رفتار کنید که احساس کند به بودن شما نیاز دارد.


دکتر اصغر کیهان نیا استاد دانشگاه و مشاور خانواده است و 19 کتاب مختلف در زمینه مسائل خانواده از وی به چاپ رسیده است. با وی درباره دلایل اصلی خیانت در خانواده های ایرانی صحبت کردیم.

آقای دکتر به جای کلمه خیانت برای مردان از واژه "گریزپایی" استفاده می کند و معتقد است اگر کسی بتواند قلب همسرش را تسخیر کند و نیازهای مطلوب او را برآورده کند امکان ندارد که خیانت اتفاق بیفتد. اما این مشاور خانواده هشدار می دهد که همسران حواسشان باشد. همیشه این امکان وجود دارد که شما بهانه ای به دست طرف مقابل بدهید تا دست به خیانت بزند.

در ادامه این گفتگو را می خوانید:

 

قدیمی ها می گفتند مردهای ایرانی وقتی شلوارشان دو تا شد، دست به خیانت می زنند. این حقیقت دارد؟

بیشتر خانم هایی که اخیرا به مطب من مراجعه می کنند، از همسرانشان خیانت دیده اند و قصد طلاق دارند. علت طلاق  هم معمولا اقتصاد بیمار کشور است. اقتصادی که بسیاری از مردان را یک شبه پول دار می کند در حالیکه ظرفیت لازم برای ثروت را ندارند و یک قشر نوکیسه در جامعه ایجاد می شود. قشر نوکیسه ای که اصطلاحا به آنها می گوییم"شلوارشان دو تا شده" و یکی از رفتارهای رایج در این افراد خیانت به همسر است. اگر حفظ ظاهر مسلمانی برایشان مهم باشد این کار را از راه شرعی و صیغه کردن انجام می دهند اگر هم مهم نباشد که با جنس مخالف روابط آزاد برقرار می کنند.

 

اگر از شما به عنوان یک مشاور بپرسیم که مهمترین دلایل خیانت مردهای ایرانی چه هستند، به چه مواردی اشاره می کنید؟

پرسیدید چرا مرد گریز پا می شود؟ مهمترین دلایل اینها هستند :

1 - مرد در گذشته فقیر بوده اما الان وضع مالی خوبی پیدا کرده است. مهمترین دلیل خیانت در مردان ایرانی نوکیسگی آنهاست 

2 - مرد در گذشته خجالتی بوده و توانایی برقراری ارتباط با جنس مخالف را نداشته اما الان اعتماد به نفس پیدا کرده است.  

3 - مردهایی که در گذشته چهره ای خواستنی  نداشتند اما الان پول دار هستند و با پول این ضعف را می پوشانند. 

4 - مردهایی که پر شهوت هستند. 

5 - مردهایی که با زن سرد مزاج زندگی می کنند که تمایلی به رابطه جنسی ندارد. 

6 - وقتی که زن ها به زندگی زناشویی اهمیت ندهند و فقط به کار و بچه  ها بچسبند هم مردان خیانت می کنند. 

7 - تنوع طلبی و طراوت طلبی مردها هم عوامل بعدی خیانت هستند. طراوت طلبی یعنی دنبال جوانی هستند. اینها دلیل خیانت مردهای ایرانی است.

 

زنها چطور. دلیل آنها برای خیانت به شوهر چیست؟

در مورد زنها هم دلایلی برای خیانت وجود دارد. 

1 - وقتی مرد رابطه جنسی مناسب برقرار نکند و به زندگی  زناشویی بی اعتنا باشد؛ 

2 - وقتی مرد  دل به کار و زندگی ندهد و خرج زندگی را ندهد هم زن ها خیانت می کنند.


در ایران مردها بیشتر خیانت می کنند یا زن ها؟ آماری در این مورد وجود دارد؟

الان 90 درصد مراجعان ما زنانی هستند که به آنها خیانت شده است. فقط 2 تا 3 درصد از مردها به این دلیل به ما مراجعه می کنند. آمار رسمی در این مورد وجود ندارد اما آمار مراجعان به مراکز مشاوره نشان می دهد مردها بیشتر خیانت می کنند.


گفتید مردها به ندرت بعد از خیانت همسر به مشاور مراجعه می کنند تا شاید راهی برای حل مشکل پیدا شود. چرا؟

به خاطر مردسالاری! پول دست مردها است. مردها می توانند طبق قوانین یک دل و دو دلبر داشته  باشند. اما زن ها طبق عرف اعتقاد دارند "خدایکی، شوهر هم یکی". در مذهب ما هم به زن چنین اجازه ای داده نشده است. زنها فقط در موارد خاص مثل سرد مزاج بودن همسر، بی اعتنایی مرد به زن، نبود کار و درآمد کافی برای تامین هزینه زندگی گاهی خیانت می کنند. البته اگر خود زن هم سرد مزاج باشد می تواند خودش را کنترل کنند. مسائل فرهنگی هم زن ها را منع می کند و عامل کنترل بیرونی است؛ اما مردها معمولا هیچ مانعی سر راه خیانت کردنشان ندارند.

 

برویم سراغ پیشگیری! قرص، شربت یا آمپولی وجود دارد که مصرف آن بتواند جلوی خیانت کردن همسران را بگیرد؟

همیشه می توانید برای خیانت کردن به دست همسرتان بهانه بدهید. مثلا زن هایی که همیشه در رختخواب قهر می کنند یا مجازات جنسی می کنند باید مراقب باشند. اما یک راه برای پیشگیری از خیانت وجود دارد. قلب همسرتان را تسخیر کنید. اگر می خواهید قلب همسرتان را برای همیشه داشته باشید  باید از روش هایی استفاده کنید که روح و روان و جسمش در اختیار شما باشد. طوری او را بشناسید و.با او رفتار کنید که احساس کند به بودن شما نیاز دارد. جایی بین زوج ها اختلاف ایجاد می شود که نمی توانند با هم حرف بزنند. وقتی زن و شوهر بتوانند با هم حرف بزنند می توانند به تفاهم برسند. من برای هر زن و مردی شرایطی را به عنوان آیین همسر داری پیشنهاد می کنم. به زن و مرد می گویم همسر تو نیازهایی دارد که اگر این نیازها برآورده شوند، هرگز به شما خیانت نخواهند کرد. زوج ها باید زن داری و شوهر داری  و همسرداری را یاد بگیرند.


زن ها در یک رابطه چه نیازهایی دارند؟

زن ها نیاز های متفاوتی دارند. 

1 - آنها شنیداری هستند.  

2 - از تعریف خوششان می آید.

3 - همیشه باید به زن ها ثابت کنید که دوستشان دارید و این را به آنها بگویید. 

4 - در مناسبت ها برایشان کادو بخرید. 

5 - به آنها امنیت مالی بدهید. 

6 - فرهنگ رابطه جنسی رابشناسید. اگر مردی این موارد را برای همسرش تامین کند، امکان ندارد همسرش به او خیانت کند.

خیلی از مردهای سنتی ایرانی به توصیه شما در مورد گفتن"دوستت دارم" به همسرشان عمل نمی کنند. چون گفتن آن را در شان خودشان نمی دانند!

به مردها می گوییم به همسر تان بگویید "دوستت دارم". این استدلال که گفتن این جمله در آوردن ادای فرنگی ها است غلط است. زن چون شنیداری است به شنیدن این جمله نیاز دارد.

 

مردها چطور. آنهابه چه چیزهایی نیاز دارند تا خیانت نکنند؟

1 - شکم و غذا!  

2 - مانند مدیر روابط عمومی آنها باشید. 

3 - معشوق خوبی برای او باشید. 

4 - مسائل روابط جنسی را بدانید.

5 - آبرویش را در مقابل دوستان و خانواده اش حفظ کنید. 

6 - به بچه ها و خود او توجه کنید. 

7 - در یک بخش هایی هم مادر نوازشگر او باشید. با رعایت این موارد هیچ بهانه ای دست شوهرتان نمی دهید.

 

آدم ها وقتی می فهمند همسرشان به آنها خیانت کرده چه واکنشی نشان می دهند؟

مردم وقتی می فهمند به آنها خیانت شده اول جار وجنجال راه می اندازند. به والدین و دوستانشان می گویند. البته زن ها معمولا اول سکوت می کنند و توی خودشان می ریزند. مردها هم معمولا همان اول کار به دادگاه می روند و احتمالا به فرزندانشان هم می گویند.

 

به نظر شما به عنوان یک مشاور رفتار مناسب در این لحظه چه می تواند باشد. وقتی کسی فهمید همسرش خیانت کرده بهترین کاری که می تواند انجام دهد چه کاری است؟

قبل از هر کاری اول ببینید که خودتان در آن رابطه  مرتکب چه اشتباهی شده اید که کار به خیانت کشیده است. بهترین کار همین است . وگرنه وقتی جنجال به پا کنید و به همه بگویید درست مثل وقتی است که یک متکا پاره شده و همه پرهایش پخش شده وجمع کردنش مشکل می شود. وقتی خیانت را به همه بگوییم درست کردنش مشکل می شود. اول باید بفهمید خودتان چه اشتباهی کردید که کار به اینجا کشیده. اگر همه موارد را منصفانه بررسی کردید و مطمئن هستید که شما اشتباهی نکرده اید؛ اما همسرتان به شما خیانت کرده است این یعنی با یک مرد زن باره طرف هستید که فقط برای لذت به دنبال روابط جدید است. معمولا برای این رابطه ها دیگر نمی شود کاری کرد.

۹۴/۰۸/۱۰
آنوشا نیکوبخت

خیانت

رابطه

همسرداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی