مرکز مشاوره و پاسخگویی

۲۲ آبان ۹۵ ، ۱۸:۱۳

مدیریت زمان


لطفا مدیریت زمان داشته باشید

بهتر است حواستان به زمانی که از دست می دهید باشد و مدیریت زمان داشته باشید.

 یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های هر فرد زمان است و باید بتواند حداکثر بهره را از این فرصت تکرار نشدنی ببرد.

امیرهوشنگ مهدیار، روانشناس اظهار کرد: همه افراد و تقریبا هر فردی در دنیای امروز دچار کمبود زمان شود و به مدیریت زمان نیاز داشته باشد، در این صورت بایستی به تکنیک‌های مدیریت زمان آشنایی داشته باشد.

امیرهوشنگ مهدیار، اذعان کرد: اولین تکنیک برای افرادی که دچار کمبود زمان در کارهایشان هستند توصیه می‌کنیم که برقراری مناسب بین کارها داشته باشند. برقراری تناسب بین کارها بدین منظور است که فرد برای یک روز کاری خود از بین کارهایی که باید انجام دهد آن دسته‌ای را که با انجام ندادن آن متضرر می‌شود را در اولویت‌های بالاتر قرار دهد و همین ترتیب به کارهای بعدی خود اولویت بدهد.

این روانشناس ادامه داد: دلیلی ندارد همه کارها را خودمان به تنهایی بر عهده بگیریم و انجام بدهیم. گاهی اوقات، مدیرانی مراجعه می‌کنندکه به روانشناسان از کمبود زمان شکایت دارند و وقتی ریشه‌یابی از مشکل وی به عمل می‌آید مشخص می‌شود که این مدیر می‌خواهد تمام کارها را به تنهایی انجام دهد و به دیگران اطمینان ندارد. این افراد دارای نوعی سوءظن هستند و تقسیم نکردن وظایف و واگذار نکردن آنها به دیگران در درجه دوم قرار دارد.

چرا دچار کمبود زمان می‌شویم؟

وی در این خصوص، تشریح کرد: همه‌ی افراد به یک دلیل مشخص دچار کمبود زمان نمی‌شوند. افرادی که دچار کمبود زمان هستند، قبل از این‌که به فکر حل مشکل به کمک تکنیک‌های مدیریت زمان باشند باید به دنبال ریشه‌یابی آن باشد. یکی از دلایلی که باعث کمبود زمان در زندگی افراد می‌شود، نداشتن اولویت‌بندی برای کارها است. گاهی اوقات، پیش می‌آید کارهایی که باید در یک زمان مشخص به انجام برسانیم بسیار زیاد است، احساس کنیم که نمی‌دانیم اول کدام کار را انجام دهیم.

توصیه به افرادی که دچار اهمال‌کاری هستند

توصیه روانشناسان به افرادی که اهمال‌کاری می‌کنند این است که قبل از روی آوردن به تکنیک‌های مدیریت زمان و گذراندن کارگاه‌های آموزشی متعدد در زمینه‌ی مدیریت زمان، بهتر است به عادت بد خود در انجام وظایف و کارهای محول شده پایان بدهند تا بتوانند از زمان خود بیشترین بهره را ببرند.

امیرهوشنگ مهدیار، روانشناس، در پایان گفت: افراد با مراجعه به روانشناسان و مطرح کردن شکایات خود به نوعی آنها را در شناخت ریشه‌های مشکل‌شان یاری می‌کنند. در مرحله بعدی با پرسیدن سوالات به مشکل طرف پی می‌بریم و راه حل متناسب با فرد مراجعه‌کننده تجویز می‌شود.

گزارش از محمد رضاقلی پور


آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/modiravan

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

۹۵/۰۸/۲۲
آنوشا نیکوبخت

زمان

زندگی

مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی