مرکز مشاوره و پاسخگویی

۲۶ تیر ۹۷ ، ۲۳:۰۹

سه راز فروش فقط با یک جمله




سه ٣ راز فروش فقط با یک جمله

شما به خودتان و محصولتان اطمینان دارید, اما چطوری دیگران را متوقف کنیم و کاری کنیم به ما گوش دهند؟ مثال های فراوانی وجود دارد وقتی زمان زیادی ندارید تا توجه کسی را جلب کنید.به همین خاطر است که باید مزایای محصولتان را در یک جمله ی قدرتمند؛ جمعبندی کنید. یک جمله به شدت هدایت کننده و انگیزه دهنده است تا از شما خرید کنند.


یک جمله خوب که مزایای محصول را در خود خلاصه کرده باید شنونده را به این فکر وا دارد : “من میخواهم بیشتر راجع به این محصول بدونم.”


این هنر است که بتوانید در یک جمله تمام آنچه را که مزایا می نامید ارایه دهید, شما اگر بتوانید با یک جمله مخاطبتان را هدف قرار دهید دیگر نیاز نیست به آنها بفروشید ,آنها خودشان از شما خواهند خرید. با یک جمله خوب, ایمیلتان را باز خواهند کرد, سخنرانی تان را گوش خواهند داد و تلفن تان را نیز جواب خواهند داد.


زمانی که استیو جابز برای اولین بار میخواست آیپاد را رونمایی کند فقط گفت : “یک هزار آهنگ در جیبتان“… همین ! دیگر توضیحات دیگری لازم نیست ! عالی است، بسیار دلربا و انگیزشی ! من هم میخواهم بخرم.


مردم اهمیت نمیدهند چطور محصولتان کار میکند. فقط میخواهند بدانند چه کاری برایشان انجام میدهد.


روزنامه ها و امروزه توییتر از سر تیتر خبر ها بسیار بیشتر از قبل استفاده میکنند.چند بار تا به حال ناخواسته به وبسایتی رجوع کردید که نمی خواستید و فقط به خاطر عنوانی بود که بر روی لینکش قرار داشت؟ این مثال کاملا شرح مطلب است. خلق کردن یک جمله حاوی مزیت های چشمگیر مهارت آسانی نیست, اما بسیار مهم است چون میتواند منفعت و مزیت محصول شما را به طرق مختلف مطرح کند, در نهایت جذابیت و موفقیت.


بعضی وقت ها فقط یک شانس برای تاثیر گذاری دارید.پس درست به هدف بزنید و شانس را از آن خود کنید.

اینجا 3 راه برای خلق عنوان ها و جمله های پر منفعت و مزیتی محصولتان برای شما آماده کرده ایم برای فروش بهتر:


1.احساسی اش کنید

چرا مردم به چیزی که میگویید باید اهمیت دهند؟ توجهشان را با چیزی که به آنها مربوط است بدست آورید. منفعت ایده را می فروشد, نه واقعیت. ایده شما برای مشتری اش چه کاری میکند؟ ازینکه از احساسات استفاده کنید نترسید. اغلب انگیزه خرید احساسی بسیار بیشتر از انگیزه خرید منطقی است.

مثال کلماتی که به احساسات مربوط میشوند : “مجانی” , “باورنکردنی” و “عظیم” …


2.کوتاهش کنید

واقعا- کوتاه. یعنی بیشتر از 10 یا 20 کلمه نباشد(کمتر بهتر است).یادتان باشد,وقت زیادی ندارید… .

اگر جمله گزارشی شما طولانی است, مردم ازش میگذرند قبل ازینکه بخواهند ادامه اش را بخوانند یا بشنوند.ازینکه از کلمات کمتر استفاده میکنید نترسید که تمام جزییات محصولتان شاملش نشود؛ بسیار بهتر است که 3 تا از ویژگی های برترش به خوبی شناخته شود تا همه ویژگی هایش به صورت گذرا خوانده شود. بعضی اوقات از سرمایه گذاران یا کارآفرینان راجع به ایده شان سوال میکنیم آنها حداقل در 5 دقیقه ایده شان را به صورت خلاصه شرح میدهند. اما اگر کوتاه باشد ! زود میشنویم ,بیشتر فکر میکنیم راجع بهش.


3.از اعداد استفاده کنید

اعداد اختصاصی بودن را القا میکنند. اطرافتان را نگاه کنید. عنوان های با اعداد بر جهانمان حکمفرماست. فقط کافیست نگاهی به Buzzfeed بیاندازید تا بیشتر به عمق این موضوع پی ببرید.


این ها مثال هایی از عنوان / تیتر یک جمله ای پرمنفعت و حاوی مزایاست که برایتان آماده کرده ایم :


– محصولات معتبر برای ورزشکاران حرفه ای

– سریع ترین مرکز فروش کتاب

– محصولی برای افزایش 50% حجم اتاقتان

هر جمله ای را که میسازید توسط اطرافیانتان تست کنید. تحقیق کنید کدامشان بیشترین تاثیر را در فروش دارند؟ بازخورد بگیرید و هرکدام بهتر بود آنرا انتخاب کنید تا دفعه بعد هرکسی پرسید دارید چیکار میکنید بهترین جواب را در کوتاه ترین زمان بدهید.




آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod


کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.


۹۷/۰۴/۲۶
آنوشا نیکوبخت

روانشناسی

مدیریت

موفقیت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی