مرکز مشاوره و پاسخگویی

۰۷ شهریور ۹۸ ، ۱۷:۰۴

عامل موفقیت

 

 

 

افزایش اعتماد به نفس عامل موفقیت شماست :

در ذهن خود تصویر فردی موفق برای خودتان بسازید . پیوسته و به طور هدفمند در حال تلاش باشید .هدفهای قابل دسترس و در محدوده استعداد و علایق خود در نظر داشته باشید تا به موفقیت دست یابید.

احساس نیل به هدف را در خود پرورش دهید اما در صدد رقابت با دیگران نباشید چون در رقابت عملکرد و نتیجه تلاشهای خود را با دیگران مقایسه می کنید .

در آن صورت اگر دانش آموز باشید ممکن است از هر روش و وسیله مطلوب و یا نامطلوبی برای دستیابی به نمره بالاتر استفاده کنید بدون اینکه از یادگیری موثر بهره مندشوید.

اگر معلم باشید ممکن است به جای بهره گیری از روشها و فنون تدریس برای یادگیری بهتر شاگردانتان از روشهای غیر علمی  و اغواگرانه برای جلب توجه یادگیرندگان استفاده کنید بدون اینکه بتوانید در یادگیری به آنها کمک کنید،بنابراین برای کسب موفقیت از طریق افزایش اعتماد به نفس طولانی مدت لازم است به گونه ای عمل کنید که بر رفتار و عملکرد خودتان و دیگران تاثیر واقعی و مثبت برجای بگذارید و بعداز یک عملکرد موفقیت آمیز ، مانند ارایه یک کنفرانس علمی، اگر احساس کردید با اعتماد به نفس بالا عملکرد مطلوبی داشته اید ،خودتان را مورد تشویق قرار دهید،در اینصورت با سعی وتلاش مستمر برای رویارویی با هر مساله ای از توانایی لازم برخوردار خواهید بود.

 

 


آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod

 

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

۹۸/۰۶/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی