مرکز مشاوره و پاسخگویی

۰۸ آذر ۹۸ ، ۱۷:۵۱

باتلاق عاطفی

 

 

 

دختران باید در رابطه شناخت حواسشان به باتلاق عاطفی باشد!

این افراد دخترانی هستند ، که مدعی هستند اهل دوستی نیستند ، اما با آشنایی قبل از ازدواج ( به هدف ازدواج ) مشکلی ندارند. در حقیقت در دوران آشنایی دقیقا همان رفتارها و کارهایی انجام میشود که در دوران دوستی انجام میشود و تنها عنوان آن تغییر یافته.

 مدتی از رابطه میگذرد و موقعیتهایی که در این دوران برایشان پیش می آید را براحتی رد میکنند چرا که  امید دارند که رابطه ای که در ان هستند قرار است به ازدواج منجر شود.

 

اما بعد از چند ماه یا حتی یکی دو سال رابطه  زمانی به خودشان می آیند و متوجه میشوند هنوز همانجایی هستند که روز اول بوده اند و هر چه انرژی برای رابطه گذاشتند این رابطه قدمی جلوتر نرفته  و انگار قرار نیست در این رابطه اتفاقی روی دهد و کم کم احساس بلاتکلیفی میکنند.

 

 هم از طرفی درگیر رابطه عاطفی ای شده اند که بواسطه آن موقعیتهای زیادی را از دست داده اند و بعلت وابستگی نمیتوانند از این رابطه دل بکنند ، از طرفی هم اتفاق خاصی هم نمی افته و طرف مقابل اقدامی انجام نمیدهد.

 

به این نوع رابطه باتلاق عاطفی می گویند شما  دراین رابطه احساس تنهایی میکنید، احساس بلاتکلیفی می کنید نه راه پس دارید و نه راه پیش ، به شدت وابسته شده اید ، موقعیتهایتان را از دست داده اید، بحثهایتان زیاد شده و مدام دعوا میکنید و احساس میکنید انقدر که شما انرژی گذاشتید ، انرژی دریافت نکردید.

 

بنابراین بعد از مدت مناسبی از آشنایی اگر پسر اقدامی نکرد بهتر است به راحتی او را از لحاظ عاطفی کنار بگذارید و به سراغ زندگی اصلیتان بروید و الا این شمایید که آسیب میبینید رابطه تان را واضح و شفاف کنید چه در آشنایی یا دوستی چه در تمامی مراحل بعدی زندگی و ازدواجتان.

 


آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod

 

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

۹۸/۰۹/۰۸
آنوشا نیکوبخت

دختران

رابطه

روانشناسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی