مرکز مشاوره و پاسخگویی

 

 

 

آنچه خلاف میل و خواست ما رخ می دهد بد است ولی افتضاح و فاجعه نیست.

همان طور که آلبرتالیس در کتاب چگونه بایک روان رنجور زندگی کنیم و در برخی از کتاب ها مقالات و نوارهایش گفته و نوشته است، زندگی سراسر گرفتاری است. اما گرفتاری هولناک نیست. هر روز اتفاقات غیر قابل پیش بینی و بسیار ناخوشایندی رخ می دهند. اما افتضاح نیست. چرا؟

چون افتضاح به این معنی است: خیلی بد و کاملاً بد ، بدتر از بد و بدتر از آنچه باید باشد. اما این که چیزی صد در صد بد باشد نامحتمل است. 

 

وقتی به خودتان می گویید فلان چیز افتضاح یا هولناک است، خودتان را به شدت ناراحت می کنید و با این کار نمی توانید مسئله را حل کنید یا به رغم وجود چنین مسئله ای همچنان زندگی شادی داشته باشید.

 

شاید تعجب کنید ولی می توانید این چیزها را تحمل کنید. اگر واقعاً نمی توانستید مشکلات و گرفتاری ها را تحمل کنید نابود می شدید. درست است که بسیاری از مردم می گویند نمی توانم تحملش کنم! ولی همچنان زندگی می کنند.

 

پس در واقع می توانند آن را تحمل کنند. به خودتان بقبولانید و بگویید: می توانید تحملش کنید. البته کار سختی است. اگر واقعاً نمی توانستید چیزهای آزارنده و رنج آور را تحمل کنید، هنگام بروز مشکلات اصلاً و به هیچ وجه نمی توانستید خوشحال باشید. در حالی که اگر اندکی به خود اجازه بدهید می توانید به رغم اتفاقات نا خوشایند، شادمانه زندگی کنید.

 

صرف نظر از اینکه مشکل فعلی شما چقدر بد است، وقتی آن را حل می کنید، دیگر بد به نظر نمی رسند. پس اگر مشکل خود را کاملاً بد ندانید می توانید برای آن راه حل پیدا کنید.

 

 



آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod

 

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

۹۸/۱۱/۲۲
آنوشا نیکوبخت

رفتار

روانشناسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی