مرکز مشاوره و پاسخگویی

۲۴ فروردين ۹۹ ، ۰۸:۵۱

تفاوت زنان و مردان

 

 

 

زنان و مردان از جنبه های مختلف با هم تفاوت دارند در این مطلب به بارزترین تفاوت های زنان و مردان می پردازیم که در طول زندگی با آنها مواجه خواهید شد.

تفاوت زنان و مردان در نگهداری از فرزندان

زنان قادر هستند چند کار را همزمان و به درستی انجام دهند، مردها از این توانایی محروم هستند، زنان نگهدارنده های خوبی هستند ، آنها براحتی میتوانند از فرزندان خود مراقبت کنند بدون آنکه آسیب فیزیکی به فرزند وارد شود . اما فقط کافیست یک روز فرزندان را با پدر خانواده تنها بگذارید ، حتما چند مرتبه به گوشی همسر خود تماس میگیرد خانم الان اینو چکار کنم ، اونو چکار کنم و البته وقتی به خانه بر میگردید شاید پای فرزندتان زخم شده یا یکی از وسایل منزل شکسته و یا اینکه شکل و شمایل فرزندتان توسط پدرش تغییر یافته چرا که مردان ترجیح میدهند به جای مراقبت از فرزند با فرزند تفریح کنند.
آنها چون خود عاشق هیجان هستند ، اگر فرزند شما به زمین بخورد زیاد واکنشی نشان نمی دهند جز اینکه بگویند : ولش کن چیزیش نشده بذار خودش پاشه این آزادی به فرزندان باعث می شود ، فرزندان بیشتر ترجیح بدهند با پدر خود به گردش بروند که امیدواریم خدا رحم کند .

 

حوصله و صبر زنان بیش از مردان است

این حوصله و صبر باعث دقت بیشتر در عملکرد میشود مگر در وسایلی که برای مردان مهم است مثلا : اگردرز سمت چپ در صندوق عقب اتومبیلی با درز سمت راست آن 3 میلیمتر اختلاف داشته باشد ، مردان از فاصله سه متری هم متوجه این اختلاف هستند ، اما اگر لیوانی که بر میدارند آب می نوشند و با یک متر اختلاف در جای دیگر میگذارند و شما بعنوان همسر معترض بشید که چرا هر چیزی که بر میداری سرجاش نمیذاری ؟ این اختلاف یک متر در این شرایط برای مردان اختلاف به نظر نیامده و میگویند من از همینجا لیوان را برداشتم
لذا مردان برای اموری که از نظر آنها اهمیت ندارد دقت کمی به خرج میدهند و ظرافت ندارند ( مگر مردان وسواسی) اما زنان نسبت به وسایل و موضوعاتی هم که برای آنها مهم نباشد تلاش خود را می کنند که دقت لازم را داشته باشند .

 

زنان تشریفاتی هستند

تشریفات و جزئیات برای زنان اهمیت دارد، از دکوراسیون خانه تا لباسی که بر تن می کنند، اهمیت دارد، اما برای مردان تشریفات اهمیت آنچنانی ندارد آنها به جزئیات اهمیت کمتری داده و کلی نگر هستند.

 

زنان نظر دیگران بیشتر برایشان اهمیت دارد تا مردان
مردان بیشتر به راحتی خودشان فکر می کنند تا نظر دیگران، خانم ها برای مهمانی رفتن وقت زیادی صرف می کنند چرا که نظر و توجه دیگران برای آنها اهمیت دارد و جالبتر اینکه در مهمانی های زنانه این رقابت به اوج خود می رسد و شدت آرایش و حساسیت انتخاب لباس بیشتر می شود اما در مردان اینگونه نیست برای آنها اهمیتی ندارد که یک لباس را چند مرتبه و چند جا بر تن کنند ، جالبتر اینکه اگر در مهمانی بخواهند بروند که همه از دوستان هم جنس باشند دقیقا بر عکس زنان رفتار کرده و فقط لباسی که در آن راحت هستند را بر تن می کنند در واقع مردها بیشتر به لذت بردن از مهمانی اهمیت می دهند.

@psychomod

تفاوت زن و مرد در شناخت رنگ ها

مردها چند رنگ اصلی گویا بیشتر ندارند، سبز-آبی-زرد-قرمز :

از قرار میان رنگها را خلاصه گیری میکنند ( یاسی،اطلسی،گلبه ای،یشمی،فیروزه ای و...) این رنگها کلا در دنیای مردها وجود ندارد، مثلا برای مردها رنگ نارنجی،لیمویی،زرد،پرتقالی همگی زرد نامیده می شود ، حال اگر یک خانم بخواهد به همسر خود بگوید فلان لباست که فلان رنگ را دارد بر تن کن شاید مردها دچار سردرگمی شوند

 

مردها عاشق بازی هستند

حتی مردان در 80 سالگی هم بدشان نمی آید بازی کنند ، از نظر آنان خیلی از حرکات که نشان دهنده هیجان آنان است زشت نیست ، ممکن است در منزل برای همسر صدای خود را تغییر دهند یا شکلک در بیاورند اما متاسفانه برخی مردان در جلوی جمع هم چنین رفتاری را از خود بروز می دهند در صورتی که زنان در جمع ترجیح به رفتار رسمی همسر خود میدهند، از قرار کلاس گذاشتن برای خانم ها جایگاه مهمتری دارد تا برای مردان ، کودک درون مردها همیشه بیدار است آنها از هیجان و رقابت لذت می برند فرقی ندارد یک بازی باشد، یا در رانندگی.

 

ولش کن بابا بیخیال

هیچ چیز اعصاب زنان را بیشتر از این برهم نمی ریزد که شوهرش نسبت به موضوعی که برای او مهم است اینگونه واکنش نشان دهند ولش کن چیزی نشده که .... خب بگه مگه چی میشه ؟ خب شد که شد بیخیال ... آقایان باید بدانند که دنیای زنان و مردان در برخی مواقع دقیقا 180 درجه تفاوت دارد برای همین هم سر موضعی که همسر شما حرص می خورد نباید بگویید بیخیال در واقع گفتن بی خیال حس همدردی شما ار منتقل نمی کند بلکه حس بی تفاوت بودن شما ار انتقال می دهد، بنابراین برای موضوعی که برای همسرتان اهمیت دارد بی اهمیت رفتار نکنید.

 

زنها حرف های مردها را فراموش نمی کنند
زبان تند و تیز یک مرد و حمله با آن به دل یک
زن دردی چند برابر از یک مشت گره شده بازی بکس برای زنان بهمراه دارد به نحوی که جای درد و احساس درد حاصل از یک مشت پس از چند روز التیام یافته و فراموش می شود ، اما یک حرف نیش دار ممکن است ، همسرتان آن را تا آخر عمر فراموش نکند، یادته فلان روز فلان تاریخ فلان ساعت که تلویزیون داشت فلان برنامه رو پخش می کرد مامانت اینا هم بودند چی گفتی ؟ اما مردها راحتر فراموش می کنند، از آنجا که مردان به جزئیات اهمیت کمتری می دهند زودتر این موضوعات را فراموش می کنند.

 

رانندگی زنان و مردان تفاوت دارد

قبول کنیم که به علت تفاوت ساختار عملکرد مغز زنان ، آنها رانندگان خوبی نیستند ، زنان در مسیر یابی، فاصله یابی و تخمین و محاسبات ضعیف تر از آقایان هستند . واکنشهای آنی زنان ضعیف تر از واکنشهای آنی مردان است ، علت آن است که مردان از ابتدای دوران کودکی به دنبال کارهای هیجان انگیز ، دعوا، رقابت، بازی های کامپیوتری، پرش از ارتفاع و امثالهم هستند از طرفی اجداد مردان در سالهای دور وظیفه شکار کردن و یا فرار از حیوانات درنده را داشته اند و همینطور پیکار و جنگ ، لذا عکس العمل مردان در مواقعی که نیاز به تصمیم گیری آنی میباشد سریعتر و متمرکز تر از خانم ها می باشد تا جایی که غریزه در میان نباشد، در شرایطی که پای فرزند در میان باشد غریزه مادری رفتار متفاوتی را نشان می دهد .

 

احساسات زنان و مردان

متاسفانه به جای آنکه زنان احساساتشان را کنترل کنند، این احساسات است که آنها را کنترل می کند و نهایتا ممکن است به ضرر خودشان و اطرافیانشان تمام شود، دست خودشان هم نیست این تفاوت ها را باید پذیرفت از این رو آقایان یک سپر دفاعی برای مقابله با احساساتشان دارند در واقع داشته ها و نداشته های هر یک از طرفین باعث تکامل دو طرف در زندگی می شود و تعادل برقرار می شود.

 

مردها بیشتر از زنان رفیق باز هستند
خانم ها گاهی وقت ها به هم جنس خودشان هم رحم نمی کنند ، اما مردان ممکن است صمیمی ترین دوست زندگی خود را در جریان یک دعوا بدست آورند و حتی در مراحلی حاضر باشند منافع خود را برای حفظ رفاقت نادیده بگیرند.

@psychomod

مردها در هر شرایطی قادر هستند خوش گذرانی کنند

مردها از هم جنسان خود بیشتر حمایت میکنند تا خانمها نسبت به همجنس، برای همین هم هست که سازمانی یا نهادی تحت عنوان حمایت از حقوق مردان وجود ندارد چرا که هر مردی براحتی با دغدغه های هم جنس خود ارتباط برقرار میکند ، مردها از قرار حسادت کمتری به همجنسان خود دارند تا نسبت به زنان به همین دلیل کمتر دیده میشود مردی چشم رو هم چشمی داشته باشد و به شدت از رفقای خود حمایت میکنند و حاضر به فداکاری است. مردها خود محور هستند و قادر هستند به تنهایی راه چاره ای برای مشکلات پیدا کنند ، این عملکرد مرتبط است به اجداد مردان که ناچار بودند در شرایط حساس تصمیمات سریع اتخاذ کنند اما زنان اکثرا در برخی امور و تصمیمات آنی نیاز به مشورت دارند،زنان نیازمند تکیه گاه هستند ، این به معنای این نیست که زنان قارد نیستند تنها زندگی کنند یا از پس مشکلات خود بر نیایند بلکه به معنای اینست که زنان از درون تمایل به تکیه گاه دارند.

 

زنها با حرف زدن به آرامش می رسند مردها در خلوت

به همین دلیل نیاز دارند تا با شوهرشان صحبت کنند ، آنها از صحبت کردن با همسرشان لذت میبرند ، اما مردها گاها تنها بودن را برای تسکین و آرامش ترجیح میدهند آنها زیاد اهل حرف زدن نیستند . خواسته های مردان محدود تر از زنان است ، اکثر مردها خواسته های دست یافتنی دارند با کمترین هزینه می دانید سه لذت مشترک همه مردهای جهان چیست ؟ ( خواب-غذا-رابطه جنسی) حال می دانید خواسته های جهانی زنان چیست ؟ نام ببرید

 

قدرت تحمل درد در زنان بیشتر است

نگاه به عضلات مردانه نکنید، زنان در برابر درد مقاوم تر هستند، نمونه اش درد زایمان، بیش از چند ثانیه یک مردنمی تواند این درد را تحمل کند.

 

 

 


آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod

 

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

۹۹/۰۱/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی