مرکز مشاوره و پاسخگویی

 

 

رابطه عاطفی همزمان با دو یا چند زن یا دختر (رابطه پسر با چند نفر)!

«دو تا دوست دختر دارم»، «با دو نفر همزمان در رابطه هستم» یا «نمیدونم چرا نمیتونم با یه نفر در رابطه بمونم. بازم به یه دختر دیگه جذب شدم و باهاش وارد رابطه شدم» شاید تا به حال این جملات را شنیده باشید یا شاید شما هم درگیر این موضوع هستید. برخی از زنان به اشتباه گمان می‌کنند که فقط مردان هستند که همزمان وارد رابطه با دختران مختلف می‌شوند، اما باید گفت که بعضی از زنان نیز به دلایل مختلفی، همزمان با چند مرد دوست می‌شوند. برخی از افراد به دلایلی نمی‌توانند فقط به یک نفر متعهد بمانند. حتی ممکن است بدانند که رفتارشان اشتباه است اما نمی‌توانند آن را کنترل کنند. تمایل به وارد شدن به رابطه با دو یا چند نفر، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم.

 

۱- ترس از تعهد و ازدواج!
یکی از دلایل مهم وارد شدن به رابطه با چند دختر، ترس از تعهد و ازدواج است. این مردان، به دلیل اینکه از متعهد شدن و مسئولیت‌پذیری می‌ترسند یا گمان می‌کنند که ازدواج یعنی پایان زندگی، ترجیح می‌دهند مدام وارد روابط کوتاه‌مدت شوند تا از رابطه بلندمدت و متعهدانه فرار کنند و هیچ مسئولیتی را قبول نکنند.

 

۲-نابالغ بودن و خودخواهی!
برخی از مردان به دلیل نابالغ و خودخواه بودن، فکر نمی‌کنند که خیانت به طرف مقابل و وارد شدن به رابطه با دو یا چند نفر چه عواقب و پیامدهایی برای خود و شریک عاطفی‌شان می‌تواند داشته باشد. فکر نمی‌کنند که شریک عاطفی‌شان اگر متوجه شود، چقدر دلشکسته می‌شود و چقدر آسیب می‌بیند و حتی ممکن است رابطه را تمام کند. گاهی این مردان آنقدر خودشیفته و خودخواه هستند که فقط نیازها و خواسته‌هایشان برایشان مهم است و یا خودشان را مستحق دوست بودن با چند نفر می‌دانند.

 

۳-اعتیادها!
انواع اعتیادها، مثل اعتیاد به مواد مخدر، مشروبات الکلی یا اعتیاد به رابطه جنسی (تنوع‌طلبی جنسی) باعث می‌شود رفتارهای شخص تحت کنترل او نباشند و او اصلا متوجه اشتباه یا مخرب بودن رفتارهایش نباشد. افرادی که اعتیاد دارند، به خاطر تغییرات شدیدی که در مغزشان ایجاد می‌شود و بسیار سرخوش می‌شوند، نمی‌توانند به درستی تصمیم بگیرند. بنابراین احتمال دارد که دست به رفتارهای پرخطر بزنند.

@psychomod

۴- قدرت نمایی!
برخی از مردان که از درون احساس بی‌ارزشی و ضعیف بودن می‌کنند، با دوست و وارد رابطه شدن با چند نفر، می‌خواهند به خودشان ثابت کنند که هنوز هم باارزش هستند، قدرت دارند و می‌توانند زنان را عاشق خودشان کنند. در واقع می‌خواهند به خود ثابت کنند که هنوز هم جذاب هستند و زنان خواهان برقراری رابطه با آنها هستند.

 

۵- در رابطه ناسالم هستند، می‌خواهند تمام کنند اما جرئتش را ندارند!
برخی از مردان با اینکه می‌دانند که در رابطه ناسالم و اشتباه هستند، اما جرئت تمام کردن آن را ندارند یا به قدری وابسته هستند که ترجیح می‌دهند در کنار شریک عاطفی‌شان بمانند اما چون دیگر لذتی از رابطه نمی‌برند، با افراد دیگر نیز وارد رابطه می‌شوند تا نیازهایشان تامین شود.

 

۶- ترس از تنهایی!
مردانی که ترس از تنهایی دارند، قبل از اینکه از شریک عاطفی خود جدا شوند و از رابطه ناسالم بیرون بیایند، مقدمات رابطه بعدی‌شان را فراهم می‌کنند تا بعد از جدایی، فورا وارد رابطه دیگر شوند.

 

۷-برآورده نشدن نیازها!
برخی از زنان گمان می‌کنند که وقتی صحبت از نیازهای مردان می‌شود، منظورمان فقط نیاز جنسی است. مردان نیز به عنوان انسان، در یک سری از نیازها با زنان اشتراک دارند. مردان هم نیاز به صحبت کردن، امنیت داشتن در کنار یک نفر، نیاز به دیده شدن و عشق و محبت دریافت کردن دارند. اگر این نیازها، در رابطه عاطفی تامین نشود، همانند زنان ممکن است دست به خیانت بزنند و با زنان دیگر نیز وارد رابطه شوند تا شنیده شوند، دیده شوند و عشق و محبت کافی را دریافت کنند. نیاز جنسی هم اگر بعد از ازدواج به خوبی تامین نشود، مرد ممکن است دست به خیانت بزند.

 

۸- انتظارات غیرمنطقی و زیاد!
برخی از خانم‌ها معتقد هستند که برای رابطه‌شان چیزی کم نمی‌گذارند اما شوهر یا شریک عاطفی‌شان خیانت می‌کند و با زنان دیگر وارد رابطه می‌شود. این اتفاق، ممکن است به دلیل انتظارات زیاد و غیرمنطقی مردان بیفتد.

 

۹- انتقام گرفتن!
برخی از مردان که به دلایلی از شریک عاطفی یا همسرشان به شدت عصبانی هستند، برای اینکه او را آزار بدهند و انتقام بگیرند، دست به خیانت می زنند. همچنین اگر خانم خیانت کرده باشد، ممکن است مرد برای انتقام از خیانت همسرش، خودش نیز خیانت کند.

 

۱۰- فرار از مشکلات رابطه یا زندگی مشترک!
برخی از مردان زمانی که می‌بینند نمی‌توانند مشکلات رابطه و زندگی مشترک‌شان را حل کنند، آسان‌ترین راه، یعنی راه فرار از مشکلات را انتخاب می‌کنند. این مردان با زنان دیگر وارد رابطه می‌شوند تا از مشکلات رابطه فعلی‌شان بگریزند و کمتر با آنها درگیر شوند. البته شاید اوایل روابط جدید، همه چیز بسیار خوب و عالی به نظر برسد اما در روابط جدید نیز قطعا مشکلاتی ایجاد خواهند شد چون هیچ رابطه‌ای بدون مشکل نیست.

 


آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod

 

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی